,,Tarškutis“ dalyvavo festivalyje Graikijoje

Birželio 30 – osios Alytaus jaunimo centro dainų ir šokių ansamblio „Tarškutis“ nariai laukė labai ilgai. Pagaliau atėjo diena, kai prasidėjo ansamblio kelionė į Graikiją dalyvauti V-ajame tarptautinįame folkloro festivalįyje „Paralia 2022“.

Šioje kelionėje ne tik grojome ar šokome, bet taip pat ir susipažinome su nematytais lankytinais objektais. Lankėmės Salonikuose, kur išvydome Baltąjį bokštą, Aleksandro Makedoniečio bei jo tėvo Pilypo II paminklus, ragavome tradicinį koulouri. Apsilankėme Verginos kapavietėse, kur palaidoti Pilypas II, Aleksandro Makedoniečio žmona bei sūnus. Kitą dieną kopėme į uolų viršūnėse įsikūrusius Meteoros vienuolynus, kurie yra įrašyti į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą.

Penktąją kelionės dieną vykome į Litochoro miestą, kuriame savo didybę slepia Olimpo kalnas ir jo papėdėje įsikūręs kalnų krioklys. Vėliau grožėjomės Katerini miestu, o vakare dalyvavome pirmoje tarptautinio folkloro festivalio dienoje – grodami ir šokdami žygiavome miesto gatvėmis bei koncertavome Paralia (liet. ,,paplūdimys) miestelyje. Čia sutikome ir tautiečių – Lietuvos kariuomenės Vilniaus įgulos karininkų ramovės liaudiškų šokių ansamblį „Neris“, šokių studiją „D&D“. Kitą dieną (liepos 6 d.) 21.00 val. kaip ir dera kiekvienam lietuviui kartu sugiedojome Lietuvos valstybės himną koncerte Olympic Beach.

Paskutinę dieną Graikijoje laiko taip pat nešvaistėme veltui – plaukėme piratų laivu į Plaka paplūdimį ir vakare dalyvavome festivalio nariams skirtoje graikų naktyje. Šiame renginyje išvydome tradicinius  drabužius, šokius, muzikos instrumentus ir išmokome tradicinį graikų šokį „Sirtakis“.

Keliaudami link gimtojo Alytaus dar pasigrožėjome naktiniu Belgradu ir Krokuvos senamiesčiu.

Ši kelionė daugeliui paliko neišdildomus įspūdžius, su nekantrumu laukiame kitos vasaros!

Kamilė Valukynaitė

AJC dainų ir šokių ansamblio ,,Tarškutis“ šokėja